Shopping Stadsfeestzaal wint prestigieuze ICSC Award
Op donderdagavond 9 juni vond de jaarlijkse Award Ceremony van de ICSC, het belangrijkste orgaan binnen de wereld van shopping centra, plaats in Berlijn. De ‘SOLAL Marketing Awards’ geven internationale erkenning aan marketingcampagnes van shopping centra. Voor Shopping Stadsfeestzaal bleek de Award Ceremony een schot in de roos. Het Antwerps icoon mocht als enige Belgische project een felbegeerde award mee naar huis nemen. Oscars van de shopping centra De International Council of Shopping Centers (ICSC) is een wereldwijde organisatie voor de winkelcentrabranche met circa 70.000 leden in meer dan 100 landen.
Foto ingezonden
Leden zijn onder andere eigenaren, ontwikkelaars, winkelcentramanagers, marketingspecialisten, investeerders, verhuurders, retailers en daarnaast opleidingsinstituten en publieke instellingen. ICSC vormt met meer dan 25 landencouncils een netwerk over de gehele wereld. Elk jaar organiseert de ICSC de prestigieuze ‘Solal Marketing Award’ verkiezing waarmee ze via een internationale jury erkenning geeft aan marketingcampagnes van shopping centra. Dit jaar was het de beurt aan Berlijn om deze prestigieuze ceremonie te verwelkomen. Uit 250 inzendingen werd door een professionele jury in mei een eerste selectie gemaakt binnen verschillende categorieën. Tijdens de afgelopen galaceremonie in Berlijn viel ook Stadsfeestzaal in de prijzen met haar unieke pop-up shop ‘Fifty Shades of Grey’ die op 14 februari 2015 succes oogstte in Antwerpen. “Wij hebben dit jaar voor het eerst deel genomen aan de ICSC Solal Marketing Awards en zijn dan ook bijzonder fier om meteen als enige Belgische project dit jaar zo’n felbegeerde prijs mee naar huis te mogen nemen. Wat de Oscars zijn voor de film, zijn de ICSC Solal Marketing Awards voor de shopping centra,” aldus Steven Bervoets, Center Manager Shopping Stadsfeestzaal. “De Fifty Shades of Grey pop-up shop was een uniek project (de enige ter wereld!) die we bovendien vanuit het management van Shopping Stadsfeestzaal zelf gerund hebben. Het is dan ook leuk om internationale erkenning te krijgen voor het harde werk van ons lokale team. De film zelf is niet in de prijzen gevallen, de pop-up shop echter wel… “.