De 9de editie van Velofollies is voltreffer van formaat!

Na 3 dagen fietsgekte zijn er maar liefst 34.889 bezoekers langsheen de 293 standen gewandeld. De 9de editie van dé fietsbeurs in de Benelux eindigt hiermee op een zucht van 35.000 bezoekers! Een stijging van iets meer dan 5% ten opzichte van het aantal van 33.415 bezoekers tijdens de voorgaande editie. Fietsen zit dus nog steeds in de lift. “In de afgelopen jaren is Velofollies uitgegroeid tot een zeer complete internationale beurs die door de exposanten ervaren wordt als dé locatie om hun nieuwigheden te lanceren naar de eindconsument.”

Velofollies bevestigt hiermee zijn rol als eerste fietsklassieker van het jaar en biedt een uitstekend overzicht van de mondiale fietsinnovaties aan. Deze primeurs zijn ondertussen algemeen bekend bij onze bezoekers en dit zien we dus duidelijk in de bezoekersaantallen van deze editie. Door de vele productpresentaties krijgen bezoekers de gelegenheid om sommige modellen ook echt in de praktijk te ervaren. Een mooi voorbeeld hiervan is het zeer druk bezochte e-bike parcours, dat naar de komende edities zeker wordt behouden. Het is dan ook aangenaam om zien dat de presentatie en de mix van sportfietsen en dagdagelijkse modellen perfect hand in hand gaat. Veel van de exposanten maken hier trouwens dankbaar gebruik van en leveren extra grote inspanningen om hun standruimte zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor de actieve en iets meer passieve fietser. Race, mountainbike en BMX staan zij aan zij met de stadsfiets, e-bike of kinderfiets. Vervolledig dit met een groot aantal standruimtes uitgerust met de allernieuwste collecties kleding, helmen, schoenen en andere fietsaccessoires en dan kan je als bezoeker niet anders dan enkele uren de tijd nemen om alles rustig te bekijken, voelen en uitproberen. Positieve geluiden ook uit de zijde van de diverse teams die op Velofollies hun ploegvoorstelling organiseerden. Ook hier is sprake van een toenemende belangstelling van geïnteresseerden, wat een hart onder de riem is van de ploegleiders en hun sponsors. De wielersport is en blijft in België een certitude. De omvangrijke stijging bij de vrouwelijk en jeugdige bezoekers bewijst tenslotte eveneens dat Velofollies een echt familiegebeuren is en dat de fiets in al zijn vormen een rooskleurige toekomst voor zich heeft. “Met zeer trouwe, tevreden exposanten en bezoekers kijken we alvast uit naar onze feestelijke jubileumeditie van volgend jaar”, aldus Pieter Desmet, organisator van Velofollies. Afspraak van 15 t.e.m. 17 januari 2016in Kortrijk Xpo voor de eerstkomende uitgave van Velofollies.​