AutoTechnica 2014 bevestigt met een lichte stijging van het aantal bezoekers

Al van de eerste dag was het duidelijk dat het een goede beurs ging worden. Op zondag was er erg veel volk en dit was ook het geval de rest van de beurs. Na de telling op de sluitingsdag bleef het bezoekersaantal uiteindelijk stabiel en kende zelfs een lichte stijging. De exposanten waren bovendien enorm enthousiast over de kwalitiet van de bezoekers: stuk voor stuk erg geinteresseerde klanten en prospects uit de juiste doelgroep.

 

 Foto's werden ingezonden

Dat hoeft uiteraard niet te verwonderen want de grote voorcommunicatie, de vele aangekondigde demo's en nieuwigheden tentoongesteld op een nog grotere oppervlakte (waar trouwens meer merken dan ooit aanwezig waren), beloofden al op voorhand een goed klimaat. Bij de sluiting waren de exposanten en de organisatie dus moe maar erg tevreden. Beursvoorzitter van AutoTechnica, Léon Vervekken, is erg tevreden: “Ik ben een erg tevreden exposant. AutoTechnica 2014 is ankerpunt in de sector. Mooi kwa aankleding en kwa standen, met een positief gevoel dat overheerst bij de deelnemers. Deze beurs trekt het juiste publiek aan dat bereid is om grote investeringen te doen. De maanden na de beurs schiet de verkoop omhoog en dat is wat we nodig hebben” Luc Missante, algemeen directeur van FEDERAUTO is erg opgetogen over de kwaliteit van deze editie: "We zagen een erg mooie beurs met heel mooie standen en grote inspanningen van de exposanten en we zijn dus heel gelukkig met het resultaat." Sergoyne Diagnostics, deelnemer van de BCC-groep (Belgian Carparts Corporation) was erg verrast door de continue stroom aan bezoekers" Tot onze verbazing liep onze stand vol van zodra de deuren van de beurs opengingen en was de beursdag voorbij voor je het wist".

 

Volgens Facom had het weer zelfs geen invloed op het bezoekersaantal: "Ondanks het goede weer was er een enorme opkomst, maar niet alleen de opkomst maar ook de gerichte interesse die er is stemt ons positief!" Bertrand du Quesne, van DQN, zegt het glimlachend zo: "Permanent volk, permanent demo's, amper tijd om een koffie te drinken en zeker geen tijd om te eten tijdens de beursuren..." Marijn Staal van Valeo besluit: "We hebben heel veel goede sales-leads kunnen schrijven en hadden veel contact met onze klanten: de garages. Daarvoor doen we het en dat is dus bijzonder goed!" De volgende editie van AUTOTECHNICA & SERVICE STATION is er van 20 tot en met 23 maart 2016.