Marc Van Bogaert schreef de beste Nederlandstalige verkoopsbrief voor She Constructions
Gisteravond werd de achttiende Gouden Veer uitgereikt. In een afgeladen volle Rode Zaal waar Anja Daems gastvrouw van de avond was, mocht Walter Zinzen de twee eervolle vermeldingen, de prijs voor de verkoopsbrief van de beste student (Het Gouden Dons) en de laureaat bekend maken van De Gouden Veer.
Foto ingezonden
De winnaar van de achttiende editie is She Constructions, een kunstenaressenduo dat een aanlegplaats zocht voor hun creatie “Message in a bottle”. Mark Van Bogaert schreef dit juweeltje.Uitreiking van DE GOUDEN VEER 2014: de magie van de boodschap in een fles. De Gouden Veerwedstrijd bekroont een verkoopsbrief (brief, folder, antwoordkaart) in het Nederlands geschreven en verstuurd tussen 1 mei 2012 en 15 maart 2014. De jury beoordeelt de inzendingen op strategie, opmaak en taalgebruik. De Gouden Veer wordt gewonnen door de afzender van de brief, het juweel zelf gaat naar de copywriter van de bekroonde brief. De 17-koppige jury bestaat uit vertegenwoordigers uit de academische, culturele en bedrijfswereld. Het gaat vaak om reclame- en direct-marketingbureaus VEEL KANDIDATEN WAAGDEN HUN KANS. Nooit eerder kreeg de 17-koppige jury zoveel inzendingen te beoordelen. Bovendien wist juryvoorzitter Prof. Em. Stijn Verept te melden dat de kwaliteit van de inzendingen hoog lag. Het Nederlands wordt dus zeker naar waarde geschat in de wereld van direct marketing en publiciteit. Het was dan ook kiezen om de twee eervolle vermeldingen toe te wijzen. De eerste eervolle vermelding werd toegekend aan Mobile School met een brief geschreven door Kelly Gevaert van reclamebureau DVN. De tweede eervolle vermelding werd weggesnoept door de prospectiemailing van reclamebureau Bubka. Copywriter Annemie Willems maakte prospects warm voor een sociale media campagne. SCHRIJVEND TALENT IN DE SCHIJNWERPERS Het Gouden Dons, de prijs voor de beste verkoopbrief geschreven door een student, werd een spannende aangelegenheid. Heel wat studenten waagden deze keer hun kans voor Het Gouden Dons. Sven Pype, aangemoedigd door docent Wouter De Schepper, van Katholieke Hogeschool Vives – Campus Kortrijk mocht het mee naar huis nemen. Sven schreef een brief met 'sprekende' one-liners van Briek Schotte. De Gouden Veer is geen commercieel initiatief. De organisatie ligt in handen van een vzw. De Gouden Veer is dé prijs voor de beste Nederlandstalige verkoopsbrief van de afgelopen twee jaar. De organisatie gelooft dat wie op een duidelijke en prettige manier informatie verschaft, daarmee bijdraagt aan betere menselijke relaties. Alle informatie over de organisatie, wedstrijdreglement, samenstelling van de jury vindt u op www.goudenveer.be . Met dank voor de verspreiding van deze informatie, Het Genootschap de Gouden Veer